Esmaspäev, 17 November 2014 00:00

Parksepa Keskkool Itaalias ehk mida koolipingis ei näe… Esile tõstetud

2013. aasta septembris tuli ideedest pakatav Parksepa Keskkooli ajaloo õpetaja Andres Breidaks lagedale mõttega veeta 2014. aasta sügisvaheaeg Itaalias. Ükskõik kui hullumeelne see idee tol hetkel tundus, 18. oktoober 2014 pakkisime oma kohvrid bussi ja alustasime sõitu Itaalia suunas.

Reisil osales 21 ajaloo- ja seiklusringi õpilast, neli õpetajat ning viis lapsevanemat. Meile lisandus veel 63 reisihuvilist üle Eesti ja nii sai meid kokku ühte sinisesse kahekordsesse bussi 83. Reis algas 18. oktoobri varajasel hommikutunnil, Võrust väljus buss 1.30. Tee kulges läbi Läti, Leedu, Poola ja Tšehhi. Bussiaknast avanesid imelised vaated lumistele mäetippudele ning maastikule. Esimene pikem peatus leidis aset Austria pealinnas Viinis. Tutvusime linnaga, jalutades linnapargis ning Toomkiriku ümbruses.

Viini tähtsamate vaatamisväärsustega tutvutud, kulges reisitee sihtpunkti poole - Itaaliasse. Itaalia on 60 miljoni elanikuga riik, mida tuntakse pitsa- ja pastameistrite poolest ning mis hoiab endas olulisi arheoloogia-, kultuuri- ja kirjandusmälestisi. Itaalias veetsime neli päeva. Esimene linn, mida Itaalias külastasime oli San Marino. San Marino on maailma vanim vabariik, mis asub Monte Titano mäel. Mäe tippu ronides oli kuulda ohkeid, kuna vaade oli lihtsalt hingematvalt ilus. Pärast piltidelt vaadates oli pettumus suur, kuna nii kaunist vaadet oli võimatu püüda pildile. Need vaated tuli talletada üksnes mällu.Õpilasi hullutas see mäe otsas asuv linn oma rohkete poekestega, mis muutusid järjest kirevamaks ning ahvatlevamateks. Külastasime ka Piinariistade Muuseumi, kus tutvusime erinevate piinariistadega läbi ajaloo. Huvitavate, ent õõvastavate lugudega kirgastas muuseumikülastust õpetaja Andres Breidaks.

Järgmisel päev suundusime Rooma ja Vatikani. Vatikani jõudes tabas meid ootamatu üllatus. Pärast tund aega ummikus istumist, sattusime Vatikani ajaks, mil Rooma paavst Franciscus pidas oma iganädalast kõnet. Vatikanist siirdusime Itaalia pealinna Rooma, kus jalutasime üle Inglisilla, tutvusime Panteoni ehk „kõigi jumalate templiga", saime ülevaate antiikaja suurimast foorumist. Rooma päev lõppes kõigi jaoks meeldejäävalt – Colosseumi külastusega. Colosseum oli antiik-Rooma tähtsaim meelelahutuskeskus, mis mahutas umbes 50 000 pealtvaatajat ning selle areeni ühe ruutmeetri kohta on hukkunud 100 inimest ning tapetud 200 looma. See teeb kokku ligi 450 000 inimelu ning ligi 1 miljoni looma elu. Roomaga tutvumine pani ajalooõpikus tuntud pildid elama ning rikastas kõigi kultuurilist maailmapilti.

Kolmandal Itaalia-päeval olid sihtpunktideks Firenze ja Pisa. Omal ajal olid need linnad omavahel suured konkurendid, kuid tänapäeval on mõlemad olulised turismipiirkonnad. Firenze on aardeid täis kunstipealinn, mis on tuntud oma kulla rohkuse poolest. Saime isegi jalutada üle kullasilla, mis oli täis kullapoode. Firenze jääb kindlasti meelde oma külmusega, kuna õhk Firenzes oli tõesti jahedavõitu ning hommikutunnid kindlasti võimendasid seda. Firenzest liikusime edasi vajuva torni linna Pisasse. Pisa suurimaks vaatamisväärsuseks on teadagi vajuv kellatorn, mida paljud õpilasid külastasid. Seda tunnet, mis torni ronides ning tipus olles valdas, on raske kirjeldada. Pisas oli ka tohutult suur kaubavalik, kõik kaupmehed üritasid püüdlikult oma kaubast lahti saada.

Neljandal päeval sõitsime Veneetsiasse, mida kutsutakse ka Aadria mere kuningannaks. Veneetsia on äärmiselt omapärane linn, milles on tänavate asemel kanalid ning kus autode asemel liigeldakse gondlitega. Veneetsia puges paljudele südamesse oma kitsaste tänavatega, helesinise mereveega ning maskidega. Külastasime Püha Markuse väljakul olevat kirikut ning doodžide paleed.

Teel tagasi kodumaale jooksid mõtteis veel pildid sellest imelisest maast. 26. oktoobril jõudsime koju 8000km pikkuselt reisilt mitu korda targemana ning suurema kogemustepagasiga. Ajaloo- ja seiklusringi mõtteis mõlguvad uued huvitavad ideed, mis ootavad peatset teostamist.

Täname Võru valda ja bussijuht Madist, kes meid reisi lõpusirgel kiirelt koju sõidutas.

Prezi slaide reisist vaata siit...